För att minska smittspridningen av covid-19 har Region Jönköpings län infört nya förhållningsregler för den som bor med en person med bekräftad covid-19. Reglerna beskriver hur du ska göra vid konstaterad smitta i ditt hushåll.
Smittspridningen av covid-19 ökar och smittan mellan personer i samma hushåll är en av de vanligaste smittvägarna. Därför har Region Jönköpings län tagit fram förhållningsregler för hushåll där någon testats positivt. Förhållningsreglerna har införts i enlighet med Folkhälsomyndighetens riktlinjer som en ytterligare åtgärd för att minska smittspridningen.
På Region Jönköpings läns webbplats kan du läsa mer om förhållningsreglerna, se rubriken ”När ska jag stanna hemma?”.
För att skydda de boende på kommunens särskilda boenden och gruppbostäder ska du avstå från besök om någon i hushållet har covid-19.
Om vi alla hjälps åt kan vi bromsa smittspridningen. Fortsätt att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring hygien och avstånd till andra människor. Tillsammans gör vi skillnad.
Nyheten publicerad: 16 oktober 2020
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Fax:
0381-166 00
Nya regler när någon i hushållet har covid-19
För att minska smittspridningen av covid-19 har Region Jönköpings län infört nya förhållningsregler för den som bor med en person med bekräftad covid-19. Reglerna beskriver hur du ska göra vid konstaterad smitta i ditt hushåll.
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.