Grönvit illustration med en telefonlur
LYSSNA

Avbrott i kommunens telefoni den 17 november

Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verk­sam­heter. Vid brådskande ärenden kan du mellan klockan 17.00–20.00 nå Eksjö kommun via ett tillfälligt journummer. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.

Ny telefoniplattform installeras

Höglandskommunerna har via Höglandsförbundet genomfört en gemensam upphandling av en ny telefoniplattform. Syftet är att både spara pengar på abonnemang och samtal, och att öka möjligheterna till samverkan på Höglandet, vilket på sikt ska gynna servicen och tillgängligheten gentemot invånarna i de fem kommunerna. Först ut att byta till den nya telefoniplattformen var Sävsjö och Vetlanda kommuner, som genomförde bytet den 3 november. Därefter följer nu Aneby, Eksjö och Nässjö kommuner den 17 november.

Vilka berörs?

  • Under kvällen den 17 november, med start klockan 17.00 och några timmar framåt, bryts alla fasta nummer under några timmar.
  • Samtliga mobilnummer kommer med start klockan 17.00 och under kvällen/natten att flyttas från kommunens nuvarande operatör till den nya, vilket kan innebära att mobilnummer kan vara otillgängliga tills dess att byte av SIM-kort har genomförts.
  • Prioriterade nummer till bland annat hemsjukvård, nattpatrull och räddningstjänst kommer att hanteras separat. Om du som invånare behöver komma i kontakt med dessa verksamheter under kvällen/natten kan du alltså använda de kontaktuppgifter du använder i normala fall.

Störningar kan även förekomma onsdagen den 18 november.

Journummer

Om du har ett brådskande ärende till en verksamhet vid Eksjö kommun kommun, och det inte går att komma fram på det ordinarie numret, kan du den 17 november mellan klockan 17.00–20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85

Nyheten publicerad: 13 november 2020

Kontakt

Kontaktcenter

Besök:

Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö

Telefon:

0381-360 00

E-post:

kommun@eksjo.se

Fax:

0381-166 00

 TILLBAKA

Avbrott i kommunens telefoni den 17 november

Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verk­sam­heter. Vid brådskande ärenden kan du som invånare i Eksjö kommun mellan klockan 17.00-20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.

Till toppen

Translate page

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

Telefon: 0381–360 00

E-post: kommun@eksjo.se

Fax:0381–166 00

Öppettider

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Dag före röd dag och vid så kallade klämdagar stänger kontaktcenter klockan 12.00.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.