Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verksamheter. Vid brådskande ärenden kan du mellan klockan 17.00–20.00 nå Eksjö kommun via ett tillfälligt journummer. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.
Höglandskommunerna har via Höglandsförbundet genomfört en gemensam upphandling av en ny telefoniplattform. Syftet är att både spara pengar på abonnemang och samtal, och att öka möjligheterna till samverkan på Höglandet, vilket på sikt ska gynna servicen och tillgängligheten gentemot invånarna i de fem kommunerna. Först ut att byta till den nya telefoniplattformen var Sävsjö och Vetlanda kommuner, som genomförde bytet den 3 november. Därefter följer nu Aneby, Eksjö och Nässjö kommuner den 17 november.
Störningar kan även förekomma onsdagen den 18 november.
Om du har ett brådskande ärende till en verksamhet vid Eksjö kommun kommun, och det inte går att komma fram på det ordinarie numret, kan du den 17 november mellan klockan 17.00–20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85
Nyheten publicerad: 13 november 2020
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Fax:
0381-166 00
Avbrott i kommunens telefoni den 17 november
Tisdagen den 17 november byter Eksjö kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verksamheter. Vid brådskande ärenden kan du som invånare i Eksjö kommun mellan klockan 17.00-20.00 få hjälp via ett tillfälligt journummer: 073-843 48 85. Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.