Det kraftiga ovädret som nyligen drabbade vår kommun har fällt många träd. Eksjö Energi prioriterar att röja riskträd. Förhoppningen är att de ska hinna åtgärda de flesta fallna träd på kommunens mark under veckan. Vi ber dig vara försiktig om du vistas i park och skog.
Nyheten publicerad: 18 januari 2022
Kontakt
Nedfallna träd – var försiktig
Det kraftiga ovädret som nyligen drabbade Eksjö kommun har fällt många träd. Eksjö Energi kommer prioritera röjning av riskträd. Förhoppningen är att de ska hinna åtgärda de flesta fallna träd på kommunens mark under veckan. Vi ber dig vara försiktig om du vistas i park och skog.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.