Med anledning av det blöta vädret i samband med snösmältningen råder nu höga nivåer i sjöar och vattendrag. Som fastighetsägare har du ansvar för att skydda din egendom.
Eksjö Energi uppmuntrar fastighetsägare att utföra förebyggande åtgärder för att minimera skador vid eventuella källaröversvämningar. Exempel på åtgärd är att ta bort känsliga möbler och föremål från källargolv.
Vid en eventuell översvämning kan räddningstjänsten behöva prioritera liv, hälsa och samhällsviktig verksamhet, så det är inte säkert att du får hjälp om till exempel din källare översvämmas.
Nyheten publicerad: 13 januari 2023
Kontakt
Höga flöden i vattendrag och VA-ledningar
Med anledning av det blöta vädret i samband med snösmältningen råder nu höga nivåer i sjöar och vattendrag. Som fastighetsägare har du ansvar för att skydda din egendom.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.