För dig som är ansluten till en digital brevlåda kan numera få dina fakturor från kommunen dit. Om du önskar det gäller det samtliga fakturor som du får från kommunen.
Om du använder Kivra som digital brevlåda kan du både se och betala din faktura direkt i appen eller på webbplatsen. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda.
Om du har valt en annan digital brevlåda kommer du bara kunna se och granska dina fakturor. Du kan alltså inte betala fakturorna i appen eller på webbplatsen.
Du som har en digital brevlåda behöver inte göra någon anmälan till kommunen om du vill ha fakturorna till en digital brevlåda, det sker automatiskt.
Har du autogiro och istället vill ha fakturor via digital brevlåda behöver du meddela det via e-post till eksjo-ekonomiservice@hoglandet.se eller via telefon 0381-67 40 00
Har du e-faktura idag så kommer du även fortsättningsvis att få en e-faktura.
För att få din myndighetspost digitalt behöver du välja och skaffa en digital brevlåda. För att skaffa digital brevlåda behöver du ha e-legitimation.
På Myndigheten för digital förvaltnings webbplats finns mer information om digital post och om hur du skaffar en digital brevlåda:
Nyheten publicerad: 16 februari 2022
Kontakt
Höglandets ekonomiservice
Telefon:
0381-67 40 00 (måndag–fredag, klockan 9–15, lunchstängt klockan 12–13)
Få dina fakturor från Eksjö kommun till din digitala brevlåda
För dig som är ansluten till en digital brevlåda kan numera få dina fakturor från kommunen dit. Om du önskar det gäller det samtliga fakturor som du får från kommunen.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.