Ny e-tjänst: dödsboanmälan och/eller ekonomiskt bistånd för begravningskostnad

Socialtjänstens biståndsenhet har från den 1 oktober en e-tjänst för ansökan om dödsboanmälan och/eller ekonomiskt bistånd till begravningskostnader.

E-tjänsten nås i kommunens portal för e-tjänster. En länk till e-tjänsten finns också på sidan som heter "Dödsfall". Du kan också precis som tidigare ringa till biståndsenheten för att göra en ansökan om dödsboanmälan och/eller ansöka om ekonomiskt bistånd till begravningskostnader samt få mer rådgivning.

Vid frågor om e-tjänsten, dödsboanmälan och/eller ekonomiskt bistånd till begravningskostnader kontaktas dödsbohandläggaren genom kommunens kontaktcenter, se kontaktuppgifter nedan.

Nyheten publicerad: 3 oktober 2022

Kontakt

Biståndsenheten, dödsbohandläggare

Besök:

Mejerigatan 5, Eksjö

Post:

Biståndsenheten, Eksjö kommun, 575 80 Eksjö

Telefon:

0381-360 00

Fax:

0381-166 00

Telefontid:
Biståndsenheten har telefontid alla vardagar klockan 8.30–9.30. Detta gäller alla handläggare. Övrig tid kan du lämna meddelande till handläggare som kontaktar dig inom två arbetsdagar.

 TILLBAKA

Rubrik på google och vid delning på sociala medier.

Lägg in en beskrivning på sidan som syns vid delning på sociala medier, på google och i menyer.

Till toppen

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

Telefon: 0381–360 00

E-post: kommun@eksjo.se

Fax:0381–166 00

Öppettider

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Samma tider som ovan.

Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.