Genom att använda appen "Haldor Förälder" kan du som vårdnadshavare följa kunskapsutvecklingen och ta del av exempelvis pedagogisk planering, bedömningar och omdömen. Haldor är ett komplement till Edlevo för de pedagogiska delarna som inte finns i Edlevo.
Idag använder några av kommunens grundskolor appen "Haldor". Från och med läsårsstart 2022/2023 kommer samtliga grundskolor använda detta.
Du kommer även kunna nå samma funktioner som i appen via portalen för e-tjänster Länk till annan webbplats.. Vi rekommenderar dig att använda appen "Haldor" för smidigare åtkomst och för att få notiser.
Så här laddar du ner appen och loggar in
Appen "Haldor förälder" finns för alla vanliga smartphones och laddas hem via telefonens app-butik. Appen kostar ingenting. För att logga in i appen behöver du ett BankID.
Inloggning
Du kan byta språk i appen under Mer/Inställningar.
Så här använder du appen
Växla mellan barn
Endast information om ett barn åt gången visas. Tryck på barnets namn för att växla barn, se röd markering i den vänstra (översta i mobilt läge) bilden nertill.
Navigera i appen, vad hittar du var?
Hem – startsida, med planeringar och uppgifter. Se röd markering nertill i den högra (den nedersta i mobilt läge) bilden.
Schema – här finns ditt barns schema.
Planeringar – pedagogiska planeringar som visar arbetsområden.
Under "Mer" hittar du:
Du hittar mer information under "Vårdnadshavare" på support.haldor.se Länk till annan webbplats.
Kontakt
Barn- och utbildningssektorn
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
barn-utbildningssektorn@eksjo.se
Fax:
0381-166 00
Sidan senast uppdaterad:
Följ kunskapsutvecklingen i "Haldor"
Idag använder några av kommunens grundskolor appen "Haldor". Från och med läsårsstart 2022/2023 kommer samtliga grundskolor använda detta. Haldor är ett komplement till Tieto Education för de pedagogiska delarna som inte finns i Tieto Education. Genom att använda appen "Haldor Förälder" kan du som vårdnadshavare följa kunskapsutvecklingen och ta del av exempelvis pedagogisk planering, bedömningar och omdömen.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.