Back to main page: Eksjö municipality's work due to the corona virus, covid-19.
For information in other languages, please use Google Translate by activating this function in the site's menu.
Information from Eksjö kommun in other languages
Informationen nedan finns översatt till english (engelska), ትግርኛ (tigrinja), soomaali (somaliska) ,دری (dari) och العربية (arabiska).
Information om coronaviruset, covid-19
Eksjö kommun följer händelseutvecklingen gällande coronaviruset, covid-19, och tar löpande del av ansvariga myndigheters rapportering och rekommendationer.
Uppdaterad information som rör Eksjö kommuns verksamheter kommer att publiceras på vår webbplats, www.eksjo.se/corona. Det finns möjlighet att få informationen på webbplatsen översatt genom att använda funktionen "Translate" i menyn.
Om du vill ha mer information om coronaviruset, covid-19, bör du i första hand söka information på dessa webbplatser:
www.folkhalsomyndigheten.se
På Folkhälsomyndighetens webbplats finns information om coronaviruset och de vanligaste frågorna och svaren.
www.krisinformation.se
På webbplatsen krisinformation.se finns samlad information om coronaviruset från ansvariga myndigheter.
www.ud.se
På utrikesdepartementets webbplats finns reserekommendationer och avrådan för resor gällande coronaviruset, covid-19.
www.1177se
På webbplatsen 1177 Vårdguiden finns information om sjukdomen och om dess symtom. Där finns också information om när och var du eventuellt ska söka vård.
113 13
Har du mer generella frågor, och inte hittar svar på webben, kan du ringa det nationella informationsnumret 113 13.
Information from the Public Health Authority – Local general guidelines
Information from the Publicin Health Authority in different languages on how to protect yourself and others from infection.
Multi-language phone line about the coronavirus
Transkulturellt centrum vid Region Stockholm har en telefonlinje för personer med migrationsbakgrund dit man ringa för att få svar på allmänna frågor om coronaviruset på sitt eget språk. Linjen är öppen vardagar klockan 09.00 till 15.00.
Telefonlinjen bemannas av hälsokommunikatörer och hälsoinformatörer som talar engelska, arabiska, somaliska, persiska, dari, tigrinja, amarinja, ryska, bosniska, kroatiska, serbiska och spanska.
Linjen nås på 08-123 680 00. Den som ringer möts först av en kort introduktion på engelska, därefter en längre på arabiska. Sedan väljer man önskat språk via knappval.
Telefonlinjen fungerar inte som sjukvårdsupplysning och det går inte att få hjälp med enskilda patientärenden, då ska man vända sig till 1177 Vårdguiden.
Vid akuta och livshotande besvär ska man ringa 112. För allmänna frågor om det nya coronaviruset finns också det nationella informationsnumret 113 13.
The Swedish Agency for Support for Faith Communities
Ta del av filmer där ledare för olika trossamfund från olika religioner berättar om läget i Sverige och världen, och tydliggör vikten av att lyssna på den information som myndigheter förmedlar. Företrädarna talar på följande språk: svenska, somaliska, arabiska, syriska/suryoyo, tigrinja, serbiska, turkiska, thailändska och persiska.
Filmerna är inspelade i samverkan med Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), Myndigheten för stöd till trossamfund (SST) och Kommunförbundet i Skåne våren 2020.
Filmer där trossamfundsledare talar om coronaviruset, covid-19
Informational films at informationsverige.se
At the website informationssverige.se you can find films with information on how to protect yourself and others from the spread of the corona virus, covid-19. The films are available in several different languages.
Informational films from 1177.se
Informational films from 1177 Vårdguiden in different languages on how to protect yourself and others from infection and how to distinguish allergy from covid-19.
News from the Swedish Radio
Informationen på sidan uppdaterades senast: 23 december 2020, klockan 08.15
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Fax:
0381-166 00
Sidan senast uppdaterad: 23 december 2020
Information in other languages
Information in other languages regarding the coronavirus covid-19
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.