Kommunrevisionen i Eksjö kommun har åtta förtroendevalda revisorer. Revisionen är kommunfullmäktiges och medborgarnas verktyg för att självständigt och opartiskt, årligen granska den verksamhet som kommunen och de kommunala bolagen driver. Att styrelser och nämnder tar det ansvar de fått, prövas av revisionen.
Resultatet från kommunrevisionens granskningar överlämnas till kommunfulläktige, som svarar för ansvarsprövning av nämnderna och kommunstyrelsen.
Revisorerna granskar:
Lekmannarevisorerna granskar:
Ledamöter
Ordförande: Morten Lindh (C)
Vice ordförande: Paul Hultberg (S)
Revisionen kan även kontaktas via e-post kommunrevisionen@eksjo.se
Revisionskontoret
Kommunrevisionen Höglandet är ett gemensamt revisionskontor som har bildats genom ett samarbete mellan Aneby, Eksjö och Ydre kommuner samt Höglandsförbundet.
Revisionskontoret biträder de förtroendevalda revisorerna i sin granskning av kommunens styrelse, nämnder och bolag. Revisionskontoret tar vid behov in konsulter som hjälp vid granskning.
Kommunrevisionen Höglandet
Besöksadress: Kaserngatan 16, Eksjö
Postadress: Kommunrevisionen Höglandet, Kaserngatan 16, 575 35 Eksjö
Revisionschef
Jens Eriksson
Telefon: 0381-366 17
E-post: jens.eriksson@eksjo.se
Styrande dokument
Revisionsplan
Kommunrevisionens planering av granskningen formuleras och beslutas i en revisionsplan:
Kommunrevisionens resultat presenteras i rapporter:
Granskning av verksamheter
Granskning av verksamheter 2023
Granskning av verksamheter 2022
Granskning av verksamheter 2021
Granskning av bokslut
Kommunrevisionens granskning av delårs- och årsbokslut.
Granskning av bokslut 2023
Granskning av bokslut 2022
Granskning av bokslut 2021
Granskning av bokslut 2020
Granskning av bokslut 2019
Kontakt
Revisionschef Jens Eriksson
Besök:
Kaserngatan 16, Eksjö
Post:
Kommunrevisionen Höglandet, Kaserngatan 16, 575 35 Eksjö
Telefon:
E-post: