Privata företag kan ansöka om att bli godkända som leverantörer av hemtjänst enligt lagen om valfrihetssystem i Eksjö kommun.
För att bli privat utförare måste du lämna in en ansökan till Eksjö kommun. Det finns inget sista ansökningsdatum utan ansökningarna tas emot löpande. Eksjö kommun har vissa krav som leverantörerna ska uppfylla för att bli godkända. Kraven och den ekonomiska ersättningen är lika för kommunen och för privata leverantörer, så alla konkurrerar på samma villkor.
Kraven och de villkor som gäller finns i förfrågningsunderlaget. Alla sökande som uppfyller kraven blir godkända som leverantörer av hemtjänst i Eksjö kommun.
Ansökan, avtal och dokument
Blanketten "Ansökan – utförare" får du genom att kontakta kommunens kontaktcenter, telefon 0381-360 00 eller via e-post kommun@eksjo.se
Ersättning för beviljade insatser inom hemtjänsten
Ersättning avser kronor per timma för beviljade omvårdnads- och serviceinsatser. Privata utförare är i denna prissättning kompenserade för skillnader i momsregler.
I hemtjänstersättningen per beviljad hemtjänsttimma ingår samtliga kostnader för tjänsternas utförande såsom personal-, lokal-, material-, transport-, administrations- och ledningskostnader samt kostnader för kringtid.
Privata aktörer får ersättning enligt beloppen nedan, enligt beslut i kommunfullmäktige. Ersättningen gäller för 2022:
Länkar
Socialtjänstlagen Länk till annan webbplats.
Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem Länk till annan webbplats.
Offentlighets- och sekretesslagen Länk till annan webbplats.
Hälso- och sjukvårdslagen Länk till annan webbplats.
Diskrimineringslagen Länk till annan webbplats.
Arbetsmiljölagen Länk till annan webbplats.
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Sidan senast uppdaterad:
Privat utförare av hemtjänst i Eksjö kommun
Privata företag kan ansöka om att bli godkända som leverantörer av hemtjänst. Enligt lagen om valfrihetssystem så ska denna möjlighet finnas i Eksjö kommun.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.