Privata företag kan ansöka om att bli godkända som leverantörer av hemtjänst enligt lagen om valfrihetssystem i Eksjö kommun.
För att bli privat utförare måste du lämna in en ansökan till Eksjö kommun. Det finns inget sista ansökningsdatum utan ansökningarna tas emot löpande. Eksjö kommun har vissa krav som leverantörerna ska uppfylla för att bli godkända. Kraven och den ekonomiska ersättningen är lika för kommunen och för privata leverantörer, så alla konkurrerar på samma villkor.
Kraven och de villkor som gäller finns i förfrågningsunderlaget. Alla sökande som uppfyller kraven blir godkända som leverantörer av hemtjänst i Eksjö kommun.
Ansökan, avtal och dokument
Blanketten "Ansökan – utförare" får du genom att kontakta kommunens kontaktcenter, telefon 0381-360 00 eller via e-post kommun@eksjo.se
Ersättning för beviljade insatser inom hemtjänsten
Ersättning avser kronor per timma för beviljade omvårdnads- och serviceinsatser. Privata
utförare är i denna prissättning kompenserade för skillnader i momsregler.
I hemtjänstersättningen per beviljad hemtjänsttimma ingår samtliga kostnader för tjänsternas utförande såsom personal-, lokal-, material-, transport-, administrations- och ledningskostnader samt kostnader för kringtid.
Privata aktörer får ersättning enligt beloppen nedan, enligt beslut i kommunfullmäktige. Ersättningen gäller från den 1 januari 2021.
Länkar
Socialtjänstlagen Länk till annan webbplats.
Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem Länk till annan webbplats.
Offentlighets- och sekretesslagen Länk till annan webbplats.
Hälso- och sjukvårdslagen Länk till annan webbplats.
Diskrimineringslagen Länk till annan webbplats.
Arbetsmiljölagen Länk till annan webbplats.
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se