Hela Eksjö kommun byter elevsystem vilket kan medföra vissa störningar i början.
Dexter
Under vecka 47-48 (18-20 november) kommer ni stundstals att uppleva störningar i Dexter. Från och med 1 december kommer det vara helt nedstängt.
It's learning
Under vecka 47 kan ni förvänta er driftstörningar på It’s learning, och vi ber er därför att planera ert arbete den veckan på ett sätt så att dessa störningar påverkar er utbildning så lite som möjligt.
Inloggningen till It’s learning från Dexter kommer under vecka 47 sluta fungera och tas bort från Dexter. Istället kommer länken till It’s learning på start.hoglandet.se (eller EKOT) efteråt fungera, utan att ni ska behöva logga in på nytt.
(För er som tidigare använt It’s learnings app, eller loggat in direkt på https://eksjo.itslearning.com/ så kommer era gamla användarnamn och lösenord sluta att fungera, däremot så kommer en knapp ”Logga in med Skolfederation” dyka upp, och det är den ni då ska använda för att logga in. Ni kommer då till en ruta där ni anger er e-postadress och det lösenord som ni normalt sett använder när ni exempelvis loggar in i datorn
Till vårdnadshavare
På grund av ett omfattande systembyte kommer ni under tiden 18-30 november stundtals uppleva störningar på vårt system ”dexter” som bl.a. använts för elevfrånvaro. Vår förhoppning är att anmälan av frånvaro (varken via dexter eller frånvarotelefonen) ska påverkas, utan ni ska frånvaroanmäla på samma sätt som vanligt. Skulle ni ändå uppleva problem med frånvaroanmälan så är det viktigt att ni kontaktar mentor, så att denne kan registrera frånvaroanmälan. Från och med 1 december kommer både dexter och vår telefon för frånvaroanmälan att stängas ner helt, och ersättas av ett nytt. Mer information kring detta kommer.
Har ni frågor kring detta kontakta din mentor. Här finns kontaktuppgifter till alla mentorer.
Eksjö Gymnasium
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.