Hela Eksjö kommun byter elevsystem vilket gör att frånvarohanteringen blir annorlunda.
Vårt pågående systembyte går nu in i sitt slutskede, och det innebär att frånvaroanmälan ändras för er. All frånvaro från 2 december och framåt ska anmälas via appen Tieto Edu. Mer information om hur du går tillväga för detta hittar du i bifogad instruktion. Har du barn som går i kommunens förskolor/grundskolor så är det samma app som du har använt där. Appen kommer börja fungera redan lördag den 30 november. Appen kräver inloggning med BankID, om du saknar detta eller har andra problem att göra frånvaroanmälan via appen så är det viktigt att ni kontaktar mentor, så att denne kan registrera frånvaroanmälan.
I samband med detta kommer Dexter och frånvaroanmälan via telefonsvarare att stängas.
Vårt pågående systembyte går nu in i sitt slutskede, och det innebär att även frånvarohanteringen förändras. Vårdnadshavare till omyndig elev ska från 2 december och framåt ska anmäla frånvaro via appen Tieto Edu. Du kan själv se anmäld och registrerad frånvaro via Tieto Educations E-tjänst för frånvaro, som du hittar en länk till på It’s learning. (I samband med detta kommer dexter och frånvaroanmälan via telefonsvarare att stängas).
Inloggning It’s learning
Den förändrade inloggningen i It’s learning som vi skrivit om tidigare har inte skett under förra veckan som planerat, men kommer med största sannolikhet ske idag (måndag) morgon. Det innebär att ni då kommer kunna klicka på länken It’s learning på EKOT, och komma direkt in till It’s learning, utan att behöva logga in.
Vårt pågående systembyte går nu in i sitt slutskede, och det innebär att även frånvarohanteringen förändras. Du som myndig elev frånvaroanmäler dig via Tieto Educations E-tjänst för frånvaro, som du hittar en länk till på It’s learning. Om du har problem att göra frånvaroanmälan via e-tjänsten så är det viktigt att du kontaktar mentor, så att denne kan registrera frånvaroanmälan.
(I samband med detta kommer Dexter och frånvaroanmälan via telefonsvarare att stängas).
Inloggning It’s learning
Den förändrade inloggningen i It’s learning som vi skrivit om tidigare har inte skett under förra veckan som planerat, men kommer med största sannolikhet ske idag (måndag) morgon. Det innebär att ni då kommer kunna klicka på länken It’s learning på EKOT, och komma direkt in till It’s learning, utan att behöva logga in.
Har ni frågor kring detta kontakta din mentor. Här finns kontaktuppgifter till alla mentorer.
Eksjö Gymnasium
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.