Sappa håller på att digitalisera basutbudet för alla våra kunder. Nu är det dags för Eksjö och våra hyresgäster. Från den 8 november får du tillgång till ert nya digitala TV-utbud.
Med det nya digitala TV-utbudet blir kvaliteten bättre utan att behöva extra utrustning. Den 22 november kommer Sappa avsluta det analoga utbudet som än så länge ligger kvar parallellt.
Genom din fastighetsägare har du tidigare haft ett analogt TV-basutbud från Sappa, som du kunnat titta på via ditt antennuttag. Nu kan du även söka in kanaler digitalt, utan att du behöver någon annan utrustning, Det blir alltså ingen ändring i hur du kopplar in din TV. Det enda du behöver göra är en digital kanalsökning den 8 november.
Om du har köpt till individuella kanalpaket utöver det basutbud som ingår fortsätter du att se dem som tidigare, med samma utrustning. TV-kanalerna i ditt nya digitala basutbud blir: SVT1, SVT2, Trean, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10, Kanal 11, TV12, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Barn, ATG Live, Discovery, Sappa.
Er analoga TV-signal ligger kvar i två veckor för att du ska kunna koppla över till det digitala när du har tid. När den digitala signalen avslutas i november kommer endast det digitala ligga kvar med kanalerna du ser ovan.
Om din TV inte har stöd för digitala kanaler och du inte tidigare har en digitalbox från Sappa, kan du nu klicka hem en kostnadsfri digitalbox från sappa.se/aktivera Länk till annan webbplats..
Så kopplar du för att se de digitala kanalerna
Automatisk kanalsökning digitalt (DVB-C sökning)
Om du inte hittar alla dina kanaler med den automatiska kanalsökningen, går vidare med en manuell kanalsökning istället. Se nedan.
Manuell kanalsökning (DVB-C sökning)
Använd följande värden när du ska söka kanaler i ett Sappa-nät:
Kanalsökning med digitalbox: Besök sappa.se/guider Länk till annan webbplats..
Har du några funderingar?
Du hittar självklart alla kontaktuppgifter på Sappas webbplats. Du kan också logga in på Mitt Sappa för att se mer information om dina tjänster och lägga ett ärende direkt till Sappas kundtjänst om du behöver hjälp.
Nyheten publicerad: 26 oktober 2022
Kontakt
Eksjöbostäder AB
Besök:
Österlånggatan 16, Eksjö (bokade besök)
Post:
Eksjöbostäder AB, 575 80 Eksjö
Telefon:
Telefontid:
Måndag-fredag, klockan 9.00-12.00
Måndag och onsdag, klockan 13.00-15.00
Torsdag, klockan 15.00-17.00
E-post:
Nu får du digitala TV-kanaler i antenuttaget.
Nu får du digitala TV-kanaler i antenuttaget.
Här läggs information in som ska synas under övrigt i kotakta oss boxen. Det går bra att lägga in länkar och telefonnummer, ex. verksamhetens egen sida Länk till annan webbplats. eller 073-1234567
Eksjöbostäder AB
Besök:Österlånggatan 16
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-363 00
E-post: eksjobostader@eksjo.se
Öppettider
Telefon:
Måndag-fredag 9.00-12.00
Måndag och onsdag 13.00-15.00
Torsdag 15.00-17.00
Besök:
Bokade besök
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.