Att erbjuda våra hyresgäster rätt kvalité är viktigt för oss. Därför arbetar vi med ständiga förbättringar för att hela tiden utvecklas och uppnå vår vision: "Bästa värden för dig!".
För oss är målet att du som hyresgäst:
Vårt kvalitetsarbete ställer krav på oss själva att ständigt följa upp, reflektera över och förbättra vår verksamhet. Vårt kvalitetarbete gör att vi utvecklas och kan bli ännu bättre värd för dig.
Vi gör kundundersökningar för att hela tiden vara uppdaterade på hur du som hyresgäst upplever oss som hyresvärd. Utifrån dina svar utformar vi vårt arbete med att sätta och följa upp mål för våra verksamheter. Du och dina svar är därför viktiga för oss och för vårt kvalitetsarbete.
Sedan november 2020 är Eksjöbostäder certifierade enligt ISO 9001. Genom certifieringen visar vi att vår organisation uppfyller kraven i standarden för kvalitetsledning.
Kvalitetspolicy
Kvalitetspolicy för Eksjö Kommunfastigheter godkändes av styrelsen den 27 april 2020.
Våra kunders upplevda kvalitet avgörs utifrån vår organisations möjlighet att utföra sitt arbete på effektivaste sätt.
Ett effektivt arbete uppnår vi med en gemensam kultur där gott bemötande, hållbarhet, engagemang och lojalitet hos ledare och medarbetare är ledord.
Genom att arbeta med ständiga förbättringar skapar vi förtroende, goda relationer och kvalitet för våra kunder och ägare. Det är varje medarbetares ansvar och rättighet att komma med förslag för att ständigt förbättra våra arbetssätt och vårt kvalitetsledningssystem.
Som stöd i vårt dagliga arbete använder vi oss av;
Genom att jämföra oss mot andra och lära av goda exempel arbetar vi med förbättringar av våra egna processer. Via uppföljning av mål och internkontroller säkerhetsställs rätt kvalité. Medarbetarna ska ha kännedom om bolagets mål inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Dialog sker på möten mellan medarbetare och ledare samt genom vårt intranät, EkBoNet, där medarbetarna ansvarar för egen informationsinhämtning. På intranätet finns även vårt ledningssystem som är ett verktug för att styra och leda bolagen mot våra mål med fokus på kvalité och hållbarhet, men även med fokus på att uppfylla de krav som ställs på oss av hyresgäster, medarbetare, lagkrav och av Eksjö kommuns antagna policys.
Kontakt
Eksjö Kommunfastigheter AB
Besök:
Österlånggatan 16, Eksjö
Post:
Eksjö Kommunfastigheter AB, 575 80 Eksjö
Telefon:
Telefontid:
Alla vardagar klockan 9.00–12.00
E-post:
Sidan senast uppdaterad:
Kvalité inom Eksjö Kommunfastigheter
Här finns information om hur vi arbetar med vårt kvalitetsarbete.
Här läggs information in som ska synas under övrigt i kotakta oss boxen. Det går bra att lägga in länkar och telefonnummer, ex. verksamhetens egen sida Länk till annan webbplats. eller 073-1234567
Eksjö Kommunfastigheter AB
Besök:Österlånggatan 16
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-363 00
E-post: kommunfastigheter@eksjo.se
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.