Välkommen till Eksjö kommun

LYSSNA

Information felanmälan

Felanmälan dygnet runt.

Fullt upp på dagtid? Du vet väl att du kan göra din felanmälan när som helst på dygnet via Mina sidor. Logga in och fyll i uppgifter och beskriv felet i din bostad. Du anger också om det är okej att vi använder tubnyckel och går in i din lägenhet när du inte är hemma.

Du når Felanmnälan via Mina sidor, e-post eller telefon.

E-post: felanmalan@eksjo.se
Telefon: 0381-424 40
Måndag-fredag klockan 9.00–12.00
Måndag och onsdag klockan 13.00–15.00
Torsdag klockan 15.00–17.00
För akuta ärenden övrig tid: 0381-363 90

Prioritetsordning felanmälningar

  1. Akuta fel som kan leda till vattenskador, inlåsning och säkerhetsrisker åtgärdas direkt.
  2. Nedsatt funktion som kan leda till större fel och som inte är akuta. Planeras och åtgärdas utifrån behov.
  3. Estetiska brister åtgärdas inom en månad.

Vad är akuta fel?

  • Fel som kan orsaka allvarlig skada på fastighet eller människa.
  • Risk för vattenskada, brand eller personskada.

Eksjöbostäder har rätt att debitera hyresgästen 1000 kronor vid utryckning till felanmälningar som inte är akuta.

Sidan senast uppdaterad:

Felanmälan för Eksjöbostäders hyresgäster.

Här finns kontaktinformation till vår felanmälan samt information om prioriteringsordning och vad som är akuta fel.

Här läggs information in som ska synas under övrigt i kotakta oss boxen. Det går bra att lägga in länkar och telefonnummer, ex. verksamhetens egen sida Länk till annan webbplats. eller 073-1234567