Välkommen till Eksjö kommun
Ett positivt resultat!
Årets (2025) kundundersökning visar att 88 procent av tillfrågade hyresgäster är nöjda med bostaden! Tack till alla ni som svarat!
Undersökningen genomfördes under september 2025 med hjälp av utskick via e-post, fysisk enkät som sedan följdes upp på telefon och 613 personer svarade. 2024 svarade 609 personer, så en liten ökning.
Resultatet i korthet är att 87 procent av hyresgästerna är nöjda med oss som hyresvärd. Hela 88 procent är nöjda med sina bostäder och man känner sig trygga i sina bostadsområden. Generellt får vår personal bra betyg i undersökningen och då framförallt fastighetsvärdarna som har tätast kontakt med hyresgästerna.
De områden som fått lägre betyg kommer vi inom Eksjöbostäder att arbeta vidare med genom olika åtgärder och handlingsplaner.
Årets resultat
Nöjda med hyresvärden: 87 procent är i sin helhet nöjda med Eksjöbostäder.
Instämmer helt: 49 procent
Instämmer delvis: 38 procent
Instämmer delvis inte: 8 procent
Instämmer inte alls: 5 procent
Nöjda med bostaden: 88 procent är i sin helhet nöjda med sin bostad.
Instämmer helt: 54 procent
Instämmer delvis: 34 procent
Instämmer delvis inte: 9 procent
Instämmer inte alls: 3 procent
Bemötande: 93 procent känner sig väl bemötta av sin fastighetsskötare.
Instämmer helt: 76 procent
Instämmer delvis: 17 procent
Instämmer delvis inte: 5 procent
Instämmer inte alls: 3 procent
Tvättstuga - renlighet: 66 procent känner sig nöjda med städningen i tvättstugan.
Instämmer helt: 15 procent
Instämmer delvis: 51 procent
Instämmer delvis inte: 20 procent
Instämmer inte alls: 14 procent
Tvättstuga - funktion: 80 procent känner sig nöjda med städningen i tvättstugan.
Instämmer helt: 25 procent
Instämmer delvis: 55 procent
Instämmer delvis inte:15 procent
Instämmer inte alls: 5 procent
Utemiljö: 84 procent känner sig nöjda med skötseln av utemiljön.
Instämmer helt: 23 procent
Instämmer delvis: 61 procent
Instämmer delvis inte: 13 procent
Instämmer inte alls: 3 procent
Trygghet: 90 procent känner sig trygga när de vistas i sitt bostadsområde.
Instämmer helt: 64 procent
Instämmer delvis: 26 procent
Instämmer delvis inte: 6 procent
Instämmer inte alls: 4 procent
Felanmälan - enkelhet: 95 procent känner sig välinformerade under ärendets gång
Instämmer helt: 73 procent
Instämmer delvis: 22 procent
Instämmer delvis inte: 3 procent
Instämmer inte alls: 2 procent
Felanmälan - hantering: 89 procent är nöjda med hanteringen av ärendet.
Instämmer helt: 61 procent
Instämmer delvis: 28 procent
Instämmer delvis inte: 6 procent
Instämmer inte alls: 5 procent
Felanmälan - information: 86 procent är nöjda med hanteringen av ärendet.
Instämmer helt: 53 procent
Instämmer delvis: 33 procent
Instämmer delvis inte: 7 procent
Instämmer inte alls: 7 procent
Kontakt: 88 procent anser att det är lätt att komma i kontakt med Eksjöbostäder.
Instämmer helt: 49 procent
Instämmer delvis: 39 procent
Instämmer delvis inte: 7 procent
Instämmer inte alls: 5 procent
Kommunikation: 91 procent känner sig nöjda med hur Eksjöbostäder kommunicerar med hyresgästerna.
Instämmer helt: 51 procent
Instämmer delvis: 40 procent
Instämmer delvis inte: 7 procent
Instämmer inte alls: 3 procent
Kontakt
Eksjöbostäder AB
Besök:
Österlånggatan 16, Eksjö
Post:
Eksjöbostäder AB, 575 80 Eksjö
Telefon:
Telefontid:
Måndag-fredag, klockan 9.00-12.00
Måndag och onsdag, klockan 13.00-15.00
Torsdag, klockan 15.00-17.00
E-post:
Sidan senast uppdaterad:
Resultatet av Eksjöbostäder årets kundundersökning
Resultatet av Eksjöbostäder årets kundundersökning
Här läggs information in som ska synas under övrigt i kotakta oss boxen. Det går bra att lägga in länkar och telefonnummer, ex. verksamhetens egen sida Länk till annan webbplats. eller 073-1234567
