E-tjänster efterfrågas i allt högre utsträckning av invånarna, och är ett sätt att effektivisera organisationens arbete. Kommunens e-tjänster och vissa blanketter finns samlade i portalen för e-tjänster.
I portalen kan du använda sökfunktionen för att hitta e-tjänsten eller blanketten. Du kan också hitta tjänsterna via de olika kategorierna i vänstermenyn.
Du når portalen via ikonen som finns på varje webbsida på eksjo.se, antingen upptill eller nertill på sidan beroende på vilken enhet du surfar från. Här intill visas hur ikonen ser ut. Direktlänkar till e-tjänster och blanketter i portalen finns även från de olika avsnitten på eksjo.se.
Vissa e-tjänster kräver inloggning. Använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa ärenden via Mina sidor. E-legitimation, till exempel BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor.
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Fax:
0381-166 00
Sidan senast uppdaterad:
E-tjänster och vissa blanketter finns i portalen för e-tjänster
E-tjänster efterfrågas i allt högre utsträckning av invånarna, och är ett sätt att effektivisera organisationens arbete. Kommunens e-tjänster och vissa blanketter finns samlade i portalen för e-tjänster.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.