I det systematiska kvalitetsarbetet görs flera olika insatser för att utveckla Eksjö kommuns förskolor, familjedaghem, fritidshem och skolor.
Grunden i den lärande organisationen är att lyfta upp de olika verksamheterna och tillåta elever och människor att växa. Förskolan och skolan är till för barnen och eleverna, och målet är att se till att alla får den utbildning de har rätt till. För att lyckas med detta krävs trygga, medvetna och professionella pedagoger och personal som också har ett självkritiskt förhållningssätt till sitt eget lärande om lärandet.
Utöver barn- och ungbildningssektorns kvalitetsrapport tar alla förskolor, grundskolor och gymnasieskolor årligen fram egna kvalitetsrapporter. Dessa hittar du vid respektive förskola, familjedaghem och skolas sidor.
Vårdnadshavarenkät inom förskola och familjedaghem
Vårdnadshavarenkäter genomförs regelbundet för föräldrar som har barn placerade på förskola eller familjedaghem i Eksjö kommun. Resultatet av dessa enkäter kan hjälpa förskolecheferna att hitta de områden där kvaliteten på barnens förskoleverksamhet kan höjas ytterligare.
Rapporter från tidigare enkäter
Rapporterna visar svaren från alla förskolor och familjedaghem i Eksjö kommun, både kommunala och fristående.
Resultatet av enkät till vårdnadshavare 2022–2023
Årliga skolenkäter för elever
I det systematiska kvalitetsarbetet genomförs årligen en skolenkät i Eksjö kommun. Enkäten är baserad på Skolinspektionens frågor och berör bland annat:
Resultatet av skolenkäterna följs sedan upp, både på klassnivå, skolnivå och kommunnivå. Ambitionen är att enkäten ska vara ett stöd i att visa vad som fungerar bra och identifiera utvecklingsområden. Detta görs för att eleverna ska få en så bra skolgång som möjligt.
Kommunövergripande rapporter
Här presenterar vi de kommunövergripande rapporterna. Skolorna analyserar rapporterna för sin egen skola. Vi vill göra dig uppmärksam på att detta är rapporterna i första steget. Det finns därför inga analyser i dessa.
Skolenkäter 2022 – Rapporter
Kontakt
Barn- och utbildningssektorn
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
Sidan senast uppdaterad:
Kvalitetsarbete inom förskola och skola i Eksjö kommun
I det systematiska kvalitetsarbetet genomförs flera olika insatser för att utveckla Eksjö kommuns förskolor, familjedaghem, fritidshem och skolor.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.