För dig som har en långvarig psykisk ohälsa och behöver stöd och hjälp i vardagen finns det särskilda boenden. Personalen som arbetar på boendena finns på plats dygnet runt och ger dig det stöd du behöver utifrån individuella behov och mål med syfte att stärka dina färdigheter för att kunna leva så självständigt som möjligt i delaktighet.
I Eksjö kommun finns två boenden med personal dygnet runt för vuxna med psykisk ohälsa.
Plats på boendena kräver beslut från biståndshandläggare.
Boendet Ekbacken är främst till för äldre kvinnor och män med psykisk ohälsa. Ekbacken ligger på Sofieholmsgatan 2 i Eksjö. Ekbacken har elva lägenheter.
Boendet Kaserngatan 22 ligger på Itolv-området i centrala Eksjö. Boendet har tio lägenheter samt gemensamhetsutrymme och samtalsrum. Det finns även ett antal lägenheter i närområdet som är knutna till detta boende.
Stödinsatser som erbjuds på Kaserngatan 22 är att:
Kontakt
Biståndsenheten
Besök
Mejerigatan 5, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
Telefontid:
Biståndsenheten har telefontid alla vardagar klockan 8.30–9.30. Detta gäller alla handläggare. Övrig tid kan du lämna meddelande till handläggare som kontaktar dig inom två arbetsdagar.
E-post:
Fax:
0381-366 50
Sidan senast uppdaterad:
Boenden för vuxna med psykisk ohälsa i Eksjö kommun
För dig som har en långvarig psykisk ohälsa och behöver stöd och hjälp i vardagen finns det särskilda boenden. Personalen som arbetar på boendena finns på plats dygnet runt och ger dig det stöd du behöver.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381-360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Samma tider som ovan.
Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.