LYSSNA

Konsumentvägledning

Du som köper en vara eller tjänst kallas konsument. Via kommunens konsumentvägledning kan du få kostnadsfri vägledning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument. Vägledningen är gemensam för alla höglandets kommuner.

Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan via Konsument Höglandet Länk till annan webbplats. få kostnadsfri vägledning. Vägledningen kan vara hur du gör vid reklamationer och tvister, och upplysning om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.

Konsumentvägledningen gäller inte rena privatköp som har gått snett (där både köpare och säljare är privatpersoner) eller tvister mellan företag.

Länkar till information till dig som är konsument

Länkar till andra webbplatser:

Kontakt

Kontaktcenter

Besök:

Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö

Telefon:

0381-360 00

E-post:

kommun@eksjo.se

Fax:

0381-166 00

Sidan senast uppdaterad:

Konsumentvägledning i Eksjö kommun

Du som köper en vara eller tjänst kallas konsument. Via kommunens konsumentvägledning kan du få kostnadsfri vägledning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument. Vägledningen är gemensam för alla höglandets kommuner.

En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.

Till toppen

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

Telefon: 0381–360 00

E-post: kommun@eksjo.se

Fax:0381–166 00

Öppettider

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.