Välkommen till Eksjö kommun

LYSSNA

Konsumentvägledning

Hos konsumentvägledningen, Konsument Höglandet, kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsument­vägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.

Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:

  • rådgivning gällande tvist eller reklamationer
  • information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
  • vägledning inom hållbar konsumtion
  • föreläsningar och inspiration

Mer information

Mer information om konsumentvägledning och hur du bokar tid finns på Konsument Höglandets webbplats:

Kontakt

Konsument Höglandet, Medborgarkontoret i Nässjö

Besök:

Stadshuset, Rådhusgatan 28, Nässjö

Post:

Stadshuset, Rådhusgatan 28, 571 31 Nässjö

Telefon:

Sidan senast uppdaterad:

Konsumentvägledning i Eksjö kommun

Hos konsumentvägledningen kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.

En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.

Till toppen

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

Telefon: 0381-360 00

E-post: kommun@eksjo.se

Öppettider

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Samma tider som ovan.

Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00. Helgdagar är det stängt.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.