LYSSNA

Konsumentvägledning

Hos konsumentvägledningen, Konsument Höglandet, kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.

Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.

Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:

  • rådgivning gällande tvist eller reklamationer
  • information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
  • vägledning inom hållbar konsumtion
  • föreläsningar och inspiration

Vilka kan få konsumentvägledning?

Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.

Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.

Mer information

Mer information om konsumentvägledning och hur du bokar tid finns på Konsument Höglandets webbplats:

Kontakt

Konsument Höglandet, Medborgarkontoret i Nässjö

Besök:

Stadshuset, Rådhusgatan 28,Nässjö

Post:

Stadshuset, Rådhusgatan 28, 571 31 Nässjö

Telefon:

Hjälpte informationen dig?

Sidan senast uppdaterad:

Konsumentvägledning i Eksjö kommun

Hos konsumentvägledningen kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.

En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.

Till toppen

Kontaktcenter

Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:575 80 Eksjö

Telefon: 0381–360 00

E-post: kommun@eksjo.se

Fax:0381–166 00

Öppettider

Telefon:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Besök:

Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45

Dag före röd dag, dag före midsommarafton, julafton och nyårsafton, samt vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.

Felanmälan

Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.