Välkommen till Eksjö kommun

LYSSNA

Kommunstyrelsen

Kommunstyrelsen (ks) har 13 ledamöter och är kommunens ”regering”. Kommunstyrelsen ansvarar för att kommunfullmäktiges beslut genomförs enligt budgetramar och andra antagna styrdokument.

Kommunstyrelsen är tillika krisledningsnämnd som utgör kommunens högsta politiska ledning under extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap, då ordinarie/normala resurser är otillräckliga för att samhällets basfunktioner ska fungera på lägsta acceptabla nivå.

Kommunstyrelsens utskott bereder ärenden till kommunstyrelsen.

Kommunstyrelsen har en övergripande ledningsfunktion, liksom uppsiktsplikt över den bolagsdrivna verksamheten, den ekonomiska förvaltningen och personalpolitiken.

Till kommunstyrelsen hör kommunstyrelsens utskott. 

Ärendelista

Här finns ärendelista/kallelse till kommunstyrelsen och kommunstyrelse­utskottet. Det är kallelsen till det senaste sammanträdet som visas. Du hittar tidigare ärenden i protokollen.

Handlingar

Vill du ta del av handlingarna inför ett sammanträde i kommunstyrelsen, är du välkommen att kontakta kommunledningskontoret via kontaktcenter på telefon 0381-360 00 eller via e-post till kansli@eksjo.se

Protokoll

Protokoll publiceras efter att de har justerats.

Protokoll från kommunstyrelsen 2025

Protokoll från kommunstyrelsens utskott 2025

Protokoll 2024

Protokoll 2023

Protokoll 2022

Mötestider

Kommunstyrelsen sammanträdesdagar 2025

28 januari
4 mars
18 mars
8 april
6 maj
3 juni
2 september
14 oktober
4 november
9 december

Kommunstyrelsens utskotts sammanträdesdagar 2025

14 januari
18 februari
27 februari
18 mars
22 april
20 maj
19 augusti
23 september
21 oktober
25 november

Kommunstyrelsen sammanträdesdagar 2026

27 januari
3 mars
17 mars
31 mars
5 maj
2 juni
1 september
13 oktober
10 november
8 december

Kommunstyrelsens utskotts sammanträdesdagar 2026

13 januari
17 februari
26 februari, Bokslut
17 mars
21 april
19 maj
18 augusti
22 september
20 oktober
24 november

Ledamöter och mandatfördelning 2023–2026

Ordförande: Markus Kyllenbeck (M)
Förste vice ordförande:
Sebastian Hörlin (S)
Andre vice ordförande:
Annelie Hägg (C)
Sekreterare: Helena Lundborg

Fördelning av kommunstyrelsens 13 mandat, 2023-2026


  • Socialdemokraterna 4 mandat
  • Centerpartiet 2 mandat
  • Moderaterna 3 mandat
  • Kristdemokraterna 1 mandat
  • Liberalerna 1 mandat
  • Sverigedemokraterna 2 mandat

Kontakt

Kontaktcenter

Besök:

Södra Kyrkogatan 4, Eksjö

Post:

Eksjö kommun, 575 80 Eksjö

Telefon:

0381-360 00

E-post:

kommun@eksjo.se

Sidan senast uppdaterad:

Kommunstyrelsen och kommunstyrelseutskottet i Eksjö kommun

Kommunstyrelsen (ks) har 13 ledamöter och är kommunens ”regering”. Kommunstyrelsen ansvarar för att kommunfullmäktiges beslut genomförs enligt budgetramar och andra antagna styrdokument.

En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.

Till toppen