Välkommen till Eksjö kommun
Myndighetsnämnden
Myndighetsnämnden har sju ledamöter och sammanträder tio gånger per år. Nämnden är tillika trafiknämnd och byggnadsnämnd.
Myndighetsnämnden behandlar ärenden inom dessa områden:
- miljöbalken gällande miljö- och hälsoskyddstillsyn och miljöprövning,
förorenade områden med mera - plan- och bygglagen gällande bygglov, marklov, förhandsbesked, anmälan och tillsyn med mera
- livsmedelslagen gällande anmälan, tillsyn och kontroll med mera
- räddningstjänst enligt lagen om skydd mot olyckor i de delar som avser tillsyn och tillstånd
- alkohollagen och lag om tobak och liknande produkter
- lag (2009:730) om handel med vissa receptfria läkemedel
- lagen om nämnder för vissa trafikfrågor.
Ledamöter 2023–2026
Ordförande: Mats Danielsson
Förste vice ordförande: Johan Andersson
Andre vice ordförande: Tommy Ingvarsson
Sekreterare: Karolina Eriksson
Protokoll
Myndighetsnämnden protokoll
Protokoll publiceras efter att de har justerats.
Protokoll 2025
Protokoll 2024
Protokoll 2023
Ärendelista
Här finns ärendelista/kallelse till myndighetsnämnden. Det är kallelsen till det senaste sammanträdet som visas. Du hittar tidigare ärenden i protokollen.
Mötestider
2025 Myndighetsnämnden
Torsdagar
23 januari
27 februari
20 mars
10 april
8 maj
5 juni
4 september
16 oktober
6 november
11 december
2025 Myndighetsnämndens presidium
Tisdagar
14 januari
18 februari
11 mars
1 april
29 april
27 maj
26 augusti
7 oktober
28 oktober
2 december
Kontakt
Kontaktcenter
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
Eksjö kommun, 575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
kommun@eksjo.se
Sidan senast uppdaterad:
Myndighetsnämnden i Eksjö kommun
Myndighetsnämnden har sju ledamöter och sammanträder tio gånger per år. Nämnden är tillika trafiknämnd och byggnadsnämnd.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.